hemmafixat.blogg.se

Hemmafix med Jennifer Lundblad. Enkla steg till att göra det själv!

Tavla av kritor

Kategori: Hemmafixat, Inredning, Inspiration, Steg för steg, Återbruk

Jag kan absolut inte måla en tavla, men jag kan göra detta mycket speciella och vackra konstverket. Det kan du med!

Instagram: @jenniferlundblad 

 
Du behöver:
  • -          En canvas tavla i den storlek du vill ha
  • -          Kritor. Jag köpte 24 st för 10 kr på citygross. Till denna har jag använd ca 4 packet = 96 st
  • -          Limpistol
  • -          Fön eller en värmepistol

Steg för steg till detta vackra konstverk

  1. 1.  Börja med att lägga ut kritorna i den ordningen du vill ha dem.
  2. 2.  När du är nöjd använder du limpistolen för att limma fast kritorna längs med tavlans kant.
  3. 3.  Nu är det dags att värma upp kritorna så att de smälter. Jag ställde tavlan upp, ca 120 graders vinkel för att de smältande kritorna skulle rinna ner, men inte för fort. OBS, kritorna och dess papper kan bli så varma att det börjar ryka. Ta det försiktigt och se till att det inte börjar brinna.
  4. 4.  Du värmer kritorna tills du är nöjd och vips så har du en unik tavla!  
 
Kommentera inlägget här: