hemmafixat.blogg.se

Hemmafix med Jennifer Lundblad. Enkla steg till att göra det själv!

Oboy-burk

Kategori: Hemmafixat, Inredning, Inspiration, Steg för steg

Detta är en oboy-burk jag lovar att någon i familjen vill ha!
 
Instagram: @jenniferlundblad 
 

Du behöver:

  • -  Röd glasfärg
  • -  Glasburk, jag har köpt min på IKEA. OBS! Använd inte färgen på kristall eller s.k. duralexglas, de tål ej härdning i ugn.
  • -  Pensel
  • -  Utskrift med oboy-märket
  • -  Ugn
 

Steg för steg till en mycket uppskattad oboy-burk
  1. 1. Skriv ut ett oboy-märke som du tycker passar och anpassa storleken till din burk. Kanske är du duktig nog att måla för egen hand.
  2. 2. Fäst utskriften inuti burken så att du ser den genom glaset. se bild 
  3. 3. Måla! Jag målade 3 tunna lager med färg.
  4. 4. Ta bort utskriften och var noga med att ta bort all tejp. Om tejpen sitter kvar när du sätter in burken i ugnen kommer den att fastna.
  5. 5. Det står på färgburken hur länge ditt mästerverk ska vara inne i ugnen. 
  6. Min burk skulle först torka i 24 h och sedan härdas i vanlig ugn i 160 grader under ca 40 minför att tåla maskindisk i 55-60 grader.
 
 

KOMMENTARER:

  • Hannah säger:
    2014-01-14 | 21:04:10
    Bloggadress: http://rosaacykel.blogg.se

    Nej va smart! Den idén snor jag!! :)

    Svar: Ja det gör du helt rätt i! :)
    hemmafixat.blogg.se

  • coffeeandcupcake.blogg.se säger:
    2014-01-18 | 17:52:35
    Bloggadress: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

    Va fin den blev :)

Kommentera inlägget här: