hemmafixat.blogg.se

Hemmafix med Jennifer Lundblad. Enkla steg till att göra det själv!

Proffsig smyckeshängare

Kategori: Hemmafixat, Inspiration, Steg för steg, Återbruk

Varför inte använda en vanlig klädhängare till att hänga smycken på? Detta hemmafix tar inte mer än 15 minuter att göra. Sätt igång nu så är du färdig inom kort!

Instagram: @jenniferlundblad

 

Behöver:

  • Klädhängare (min är från IKEA)
  • Krokar (mina är från Byggmax. Kostar 16,95 :- för 8 stycken)
  • Hammare och spik och du vill göra håll innan du skruvar i krokarna. Det blir lättare men behövs inte.
  • Måttband och penna om du vill att krokarna ska sitta efter mått. Sätt annars ut krokarna med ögonmåttet.

 

 

1.      Dra av pinnen längst ner på klädhängaren, om det finns någon. Det finns på IKEAS klädhängare.

2.      Använd ditt ögonmått eller mät ut var du vill att dina krokar ska sitta. Kanske vill du ha dubbelt så många krokar som jag har? 

3.      Använd hammare och spik för att göra små hål där krokarna ska sitta. Jag använde mig av små smala spik och spikade endast ner de ca 1 cm för att sedan dra upp de igen. Att för-spika gör det lättare att skruva ner krokarna. 

4.      Använd dina händer för att skruva ner alla krokar. Gör det försikigt så att kläghängaren inte spricker. 

5.      Häng nu upp dina smycken och njut av din nya smyckeshängare! 

 
 
Kommentera inlägget här: