hemmafixat.blogg.se

Hemmafix med Jennifer Lundblad. Enkla steg till att göra det själv!

Leksaksdinosaurier blir en hängare

Kategori: Hemmafixat, Inredning, Inspiration, Steg för steg

 Instagram: @jenniferlundblad

 

Du behöver:

  • - Leksaksdjur. Jag hittade mina leksaksdinosaurier på erikshjälpen. 
  • OBS, Köp leksaksdjur som INTE är ihålliga, du kommer att känna skillnad på ett leksaksdjur som är ihålligt eller inte ihålligt.
  • Mina dinosaurier är ihålliga och därför var jag tvungen att fylla dinosaurerna med silikon för att de skulle fästa på brädan. Det går bra att fylla djuren med silikon och sätta fast på brädan, men det blir inte lika stadigt. Om hängaren ska användas till smycke ska silikon inte vara några problem. Om dinosaurierna inte är ihålliga kan man skruva fast de bakifrån.
  • -  Silikon, se punkten ovan. Inte säkert att det behövs
  • -  Skruvar, se första punkten. Inte säkert att det behövs
  •  Bräda/planka
  • -  Såg
  • -  Guldig sprayfärg
  • -  (Snöre, till att hänga upp hängaren)
  • -   (Häftpistol, till att hänga upp hängaren)

Steg för steg till att dina leksaksdjur blir till en hängare:

  1. 1. Hitta en bräda/planka som kan passa till din hängare. Kanske vill du ha något helt annat att fästa dinosaurierna på. Fixa till den på det sättet du vill. Sandpappra, rispa eller måla. Jag valde att inte göra någonting med min bräda.
  2. 2. Såga av hälften av djuret. Jag valde att använda ansiktena på dinosaurierna.
  3. 3. Spraymåla med en guldig sprayfärg från Flüggerfärg för att få den guldiga nyansen som jag har.
  4. 4. Om dinosaurierna är ihålliga = fyll de med silikon och tryck dit de mot brädan. Låt det torka i ett dygn för att det ska fästa riktigt
  5. Om dinosaurien inte är ihållig = vänd på plankan och skruva in en skruv bakifrån, in i dinosaurien. Se till så att skruven inte är för lång eller för kort
  6. 5. När det är färdigt kan man sätta fast ett snöre för att hänga upp dinosauriehängaren. Jag klippte till ett lagom långt snöre och sen använde jag häftpistolen till att fästa bandet med.
 
 
Kommentera inlägget här: