hemmafixat.blogg.se

Hemmafix med Jennifer Lundblad. Enkla steg till att göra det själv!

En stege

Kategori: Hemmafixat, Inredning, Inspiration, Steg för steg

Gör en inspirerande inredningsstege, det är så inne med stegar just nu. Passa på att göra en! 

Instagram: @jenniferlundblad

 

Du behöver:

  • -          Pinnar, två lite längre (så långa som stegen ska vara) + pinnar till ”stegen” på stegen
  • -          Såg
  • -          Hammare
  • -          Spik
  • -          (Handduk) – mätinstrument

Steg för steg till en inspirerande inredningsstege:

  1. 1. Traska ut i vår fina natur och leta upp pinnar från marken som kan passa till din stege. Två lite längre pinnar, som blir längden på stegen och lite kortare pinnar som skulle passa till stegens ”steg”.
  2. 2. Jag valde att inte barka av mina pinnar, men det gör man som man vill. Vill man vara helt säker på att det inte ska krypa ut någon pytteliten insekt är bäst om man barkar av pinnarna.
  3. 3. Min stege används till att hänga handdukar på och därför använde jag mig av en hopvikt handuk som mätinstrument. Jag mätte hur brett det skulle vara och hur långt det skulle vara mellan varje steg. TÄNK på att det är ett hemmasnickeri, det behöver inte vara helt perfekt. Det ska se lite hemmagjort ut.
  4. 4. Mät ut hur hög och hur breda du vill att dina steg ska vara. När du har mätt ut är det tid för att såga.
  5. 5. Se till att spiken är tillräckligt långa för att sätta sig i både ”steget”-pinnen och den långa pinnen. Sen är det bara att spika.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • HOLLYWOOD DREAM säger:
    2014-01-13 | 22:41:03
    Bloggadress: http://hollywooddream.blogg.se

    Vilken fin och stilren!

    Svar: vad roligt att höra! Nu är det din tur, jätteenkelt
    hemmafixat.blogg.se

Kommentera inlägget här: